חפשו אותי בפייסבוק  
052-3595466
השינוי מתחיל כאן!
 
גלו כבר עכשיו מהם חמשת השלבים הראשונים במיתוג אישי
מלאו פרטים ותקבלו מצגת ייחודית:
 
דרור הדדי | מיתוג אישי
מיתוג אישי
ייעוץ עסקי
מעבדה מעשית
למיתוג אישי

ניהול קריירה

כיצד ליצור תדמית מובילה לעסק שלך?

מבוא מעשי ליצירת מיתוג ותדמית - עצמאים ועסקים קטנים
 
בני אדם מתייגים אוטומטית וברוב המקרים בצורה בלתי מודעת כל דבר על בסיס: מראה, תודעת תדמית והתנהגות. המרכיבים שיוצרים את התפיסה שלנו לגבי העולם עוזרים לנו להחליט מה אנחנו צריכים, במי אנחנו מאמינים וכיצד הכי כדאי לנו לפעול. ברוב המקרים, הרושם הראשוני הוא שקובע. מיתוג הוא בעצם שליטה מכוונת במרכיבים שיוצרים את התפיסה של בני האדם.

מיתוג ותדמית יוצרים אצל הלקוח שלכם "תחושת בטן" אשר נובעת מהשפעת החשיפה למסר התוכני/שיווקי/פרסומי. תחושת בטן זו משפיעה השפעה ישירה על התנהגותו של הלקוח כלפי המוצר או השירות אותו אתם מציעים. ההשפעה יכולה להתבצע באחת או יותר מהרמות הבאות:
הרמה הרגשית: החשיפה לתוכן ולמסרים השיווקיים עשויה לעורר אמוציות, תחושות, רגשות כמו: שמחה, הנאה, הזדהות, הרגשת שייכות וכו'.
הרמה הקוגניטיבית: רמה זו מתייחסת למכלול הפעולות השכליות: הבנה, זכירה, למידה, עיבוד מידע, ביקורת.
הרמה ההתנהגותית: החשיפה למסרים השיווקיים עשויה להשפיע על אופן התנהגותו של הלקוח ולהביא אותו לרכוש את המוצר/שירות, לחזק נאמנות, להפוך לממליץ וכו'.

ברוב המקרים, השפעות המיתוג נוצרות אצל הלקוח בצורה לא מודעת מה שהופך אותן לבעלות כוח רב. המטרה המרכזית של המיתוג היא לנסות להשיג שליטה בעיצוב תודעה מכוונת אצל הלקוח. תודעה זו כוללת מסרים וערכים מדויקים אשר יבלטו מעל פני השטח, יבדלו אתכם מן המתחרים ויישרתו את המוצר שלכם. המטרה השנייה היא לשמר תודעה זו לאורך זמן, להעמיק את האיכויות שלה ובכך ליצור שינוי ערכי מצטבר.
 
יתרונות המיתוג לעסקים
הכרה -  נראות ובידול מהמתחרים תוך יצירת תודעת תפיסה רצויה
מחיר - השלם הממותג לנצח יהיה יקר יותר מסכום חלקיו
גודל - הגודל (האמיתי) לא באמת קובע – הגודל הנתפס הוא שקובע
איכות - היכרות ותפיסה חיובית אצל הלקוחות מחזקות תחושה של איכות
ניסיון - מותג חזק נתפס כמותג וותיק ומנוסה

 

בעידן קפיטליסטי המבוסס על שוק חופשי, תחרות גלובלית ואפשרות של כל אדם לייצר היום את מה שכולם ידברו עליו מחר, החוקים משתנים ובשנים האחרונות ניתן לראות כיצד יותר ויותר אנשי מקצועות חופשיים (עורכי דין, אדריכלים, מעצבים וכו) יוצרים תשתית נכונה שמטרתה לבסס את עצמם כמותגים.
ממחקרים עולה כי אדם ממוצע נחשף ליותר מ500 תכנים פרסומיים ביום! עקב הצורך להתבלט בסביבה רווית מתחרים על ידי הבלטת הערך המוסף האישי/מקצועי נוצר תהליך טבעי הדורש מאיתנו למתג את המוצר שלנו ולהבליט את השוני ביחס למתחרים.
ללקוחות של היום יש הרבה מאוד אפשרויות בחירה ומעט מאוד זמן לקבל החלטות. כמעט בכל התחומים בשוק, ההיצע דומה מבחינת היכולת או האיכות, לכן הערך המרכזי נמצא בבולטות – "מהו הערך המוסף שלי ביחס למתחרים בתחום?". במקביל, אנשים נוטים לקבל החלטות קנייה כשהן מבוססות על אמון, לכן חשוב מאוד להקפיד לשמור על תפיסת האמון כערך מרכזי בין ערכי המותג.
 
מבחן המיקוד
מהי מהות העסק שלך, מה מייצג אותו?
מיהו קהל המטרה המדויק של העסק שלך?
מהם הכישורים בעלי הערך שמבחינים את העסק שלך משל אחרים?
מהו הערך המוסף שאחרים מקשרים עם העסק שלכם?

אם אין לכם תשובה משכנעת ומעניינת לשאלות אלה, אתם צריך לחזק את המיקוד שלכם!
 
מי שתייה – מיתוג מחדש ויצירת מהפיכת צריכה.
המיתוג הוא חלק בלתי נפרד מהחברה האנושית וכולנו "מותגים" אם נרצה בזה ואם לאו. השאלה היא אם אנחנו נתפסים כמותגים "טובים או כ"רעים", "נחשקים" או "מיותרים". תשומת ליבם של בני האדם היא היום מטבע עסקי לכל דבר ולכן חשוב מאוד שאנחנו אלו שנהיה אחראיים לצורה בה המותג שלנו נתפס, אחרת נאבד את השליטה בו.
אחת הדוגמאות המובהקות למיתוג מחדש שיצר מהפכה צרכנית תוך כדי הוא תחום מי השתייה.
מי הברז בישראל נחשבו מאז ומעולם לטובים ונקיים ביחס למדינות רבות בעולם המערבי ותיאורטית אין שום סיבה אמיתית לרכוש בכסף מים בבקבוקים כשניתן לקבל מים איכותיים דיים בחינם. חברות מסחריות ניצלו את התפיסה המקורית שלנו, כאילו המים ברשויות המקומיות אינם טעימים/בריאים והציגו את המוצר שלהם ככזה שפותר לנו את הבעיה ולכן שווה את המחיר (מיתוג). היום זה כבר מובן מאליו שמים מבקבוק "טעימים/בריאים" יותר והם הגדילו לעשות והמציאו  גם מוצרי לוואי שונים למים: טבעיים, בטעמים, מינרלים, מוגזים ועוד. בזכות המיתוג המוצלח - מוצרי המים בישראל נמצאים כיום בראש טבלאות המכירות וזאת למרות שהמים מהברז זולים במאות אחוזים מהמים בבקבוקים. לצורך המחשה מים בבקבוקים יקרים משמעותית גם מחלב וגם מבירה (לפי מחיר לליטר).
 
5 פעולות לחיזוק המותג
 
 מודעות עסקית
מהם נתוני הפתיחה של המוצר/שירות (חוזקות/חולשות)?
מהי הזהות של המוצר/שירות (ערכים, מטרות, הישגים ויכולות)?
מה מבדל את המוצר/שירות מהמתחרים?
 במה המוצר/שירות תורם לסביבה/לקהילה שלו?
 
למידה מתמשכת
הקפידו על למידה מתמדת בתחומי המוצר/שירות
הכירו היטב את קהל המטרה ונסחו אותו מחדש מפעם לפעם בהתאם לצורך
השתדלו לנסח/להמציא מחדש בכל תקופה את מרכיבי התפיסה של המוצר/שירות
השקיעו זמן בלימודים, בסמינרים, בכנסים ובועידות כדי לשפר את המוצר/שירות
השתמשו ביועץ עסקי/מנטור כדי ללמוד יותר ובצורה מכוונת על המודל העסקי ועל המוצר/שירות
 
אסטרטגיה שיווקית
כתבו חזון - בסיס האסטרטגיה השיווקית של המוצר/שירות
חישבו על דרכים להפיץ את האסטרטגיה ולתחזק אותה
שימרו על מעורבות בסביבה/קהילה של המוצר/שירות
 
בניית Networking
למילים שאנחנו בוחרים יש כוח עצום – מה אנשים אומרים על המוצר/שירות?
 דאגו לעדכן את ה Networking בכל הצלחה חדשה של המוצר/שירות
 עדכנו את ה Networking במידע חדש ומעניין בתחום המוצר/שירות
חפשו הזדמנויות להצטרף לרשתות חדשות (עסקיות/חברתיות)
חפשו דרכים יצירתיות לתקשר את החזון שלכם ברשתות אלה
 
בקרה
נסחו מדדי הצלחה למיתוג
עדכנו את המיתוג מידי תקופה בהתאם לשינויים בשוק שלכם
עקבו אחר שינויים בביקוש של המוצר/שירות ולימדו אותם
 

"התרומם כדי שיראו אותך, דבר כדי שישמעו אותך ושתוק כדי שיעריכו אותך"